fbpx
  • Fri frakt över 1000kr
  • 2 års garanti
  • Snabb leverans
  • Egen lagershop 15 min från Gbg

Beställning | Betalning | Retur

Här får du svar på frågor gällande beställningen & betalning

Om du inte hämtar ut försändelsen hos ombudet, eller om du inte tar emot leveransen i de fall utkörning av försändelsen sker, debiterar vi dig för våra faktiska kostnader både för tur och returfrakt, samt en administrativ avgift om minst 200 kr.
Tur och returfrakt kostar vanligen 200-700 kr för försändelser som gått till ett ombud och 800-4500kr för hemleveranser.
Vid retur på ej uthämtat paket där du har haft fri frakt på ordern så kommer ändå tur och returfrakt debiteras.
Detsamma gäller även om du beställt hemleverans men transportören inte kan, trots flera försök, nå dig för att boka utkörningstid.
Eller om du bokat tid för utkörning, men du är inte anträffbar för att ta emot dina varor på den tid du bekräftat.

Missad hemleverans (leveranshinder)
Om du inte var hemma vid överenskommen tid så kommer anlitad speditör att kontakta dig för att boka en ny tid.
Observera att att vi i samband med leveranshinder fakturerar er en avgift om 500 kr i efterhand för den kostnad som uppstått.


Observera att du står då själv för eventuella fraktkostnader.
Vid returer/byten så hämtar inte vi ut paket på utlämningsställen utan det ska skickas direkt till vårt lager.
Paket ska skickas som företagspaket.

För att en reklamation ska vara godkänd behöver den vara ursprunglig vilket betyder att felet beror på ett fabrikationsfel och inte ett slitage.
Slitage ingår inte i reklamationsrätten.
Om du vill göra en reklamation på en produkt vänligen kontakta oss via mail eller telefon 0303-80881 för att skapa ett reklamationsärende.
Ha gärna ditt kundnummer eller ordernummer nära till hands.
Vid köp i butik behöver du kunna uppvisa ditt kassakvitto.

Vid eventuell retur skall du kontakta info@m-spa.se för att erhålla ett RMA/retur-nummer. Alla returer måste blivit godkänd innan retur och erhållit ett RMA-nummer av kundtjänst. Ingen returrätt på reservdelar.

Fakturan skickas från Walley direkt till din e-postadress.

Du kan bli nekad att handla mot faktura om:
Du har betalningsanmärkningar
Är under 18 år
Anmält förlorade id-handlingar
Har förmyndare

Vi hänvisar alla kreditfrågor till Walley.

Priserna visas i svensk valuta, oavsett vilket land du handlar ifrån.
Alla våra priser är inklusive moms.

Vi gör allt vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt.
Vår normala leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar.

 

Kontaktuppgifter till Walley: E-post: help@walley.se - Telefonnummer: 010-161 01 00. Du kan även besöka Walley på https://www.walley.se/

 

Kortbetalning

Kortbetalningarna görs säkert och enkelt i samarbete med Walley, enkel och framförallt säker betalning med följande kort; Visa, Maestro, Mastercard och American Express. När du väljer att betala med kortbetalning i kundkorgen och går vidare i sista steget landar du på en säker och krypterad plattform hos Walley, där du ombeds att ange kortnummer. Handelshuset / M-Spa lagrar inga kortuppgifter i sin databas, utan det sköts internt och krypterat av Walley. Se avdelningen personuppgifter längre ner för mer information om vad Handelshuset lagrar om dig.
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard
  • American Express
 

Faktura

Walley fakturalösning I samarbete med Walley (Norion Bank AB) erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller inom 14 dagar från utskick. En aviavgift på 0 kronor tillkommer. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Walley, se nedan https://www.walley.se/ Återbetalning: Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till help@walley.se eller ring till 010-161 01 00. Du kan även besöka Walley på https://www.walley.se/

KONTO

Walley Konto I samarbete med Walley erbjuder vi delbetalning via faktura. När du väljer detta betalsätt får du hem dina varor innan du betalar.  Alla dina köp under samma månad samlas på en faktura som efterföljande månad skickas per post till din folkbokföringsadress. Betalningen kan sedan delas upp på 36 månader. En aviavgift på 29 kronor tillkommer. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan betalar du som minst det lägsta belopp som står angivet på fakturan. Ränta på 19,2 procent per år tillkommer. Delbetalningsbeloppet är alltid 1/36 av totalbeloppet plus ränta och avgifter, dock alltid lägst 50 kr. Önskar du lösa din skuld kan du alltid betala det totala beloppet som anges på fakturan. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

DELBETALNING

Walley delbetalningskampanjer I samarbete med Walley erbjuder vi faktura vid speciella delbetalningskampanjer. När du väljer detta betalsätt så kommer Walley att skicka fakturan till dig med förfallotid i slutet av månaden. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer delbetalningskampanj. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas i mitten på varje månad. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

 

Swish

Du kan betala med Swish och transaktionen går via Walley.

Frakt & Leverans

Om du inte var hemma vid överenskommen tid så kommer anlitad speditör att kontakta dig för att boka en ny tid.
Observera att att vi i samband med leveranshinder fakturerar er en avgift om 500 kr i efterhand för den kostnad som uppstått.

Om du inte hämtar ut försändelsen hos ombudet, eller om du inte tar emot leveransen i de fall utkörning av försändelsen sker, debiterar vi dig för våra faktiska kostnader både för tur och returfrakt, samt en administrativ avgift om minst 200 kr.
Tur och returfrakt kostar vanligen 200-700 kr för försändelser som gått till ett ombud och 800-4500kr för hemleveranser.
Vid retur på ej uthämtat paket där du har haft fri frakt på ordern så kommer ändå tur och returfrakt debiteras.
Detsamma gäller även om du beställt hemleverans men transportören inte kan, trots flera försök, nå dig för att boka utkörningstid.
Eller om du bokat tid för utkörning, men du är inte anträffbar för att ta emot dina varor på den tid du bekräftat.

Missad hemleverans (leveranshinder)
Om du inte var hemma vid överenskommen tid så kommer anlitad speditör att kontakta dig för att boka en ny tid.
Observera att att vi i samband med leveranshinder fakturerar er en avgift om 500 kr i efterhand för den kostnad som uppstått.


Du är välkommen att beställa via vår hemsida och hämta paketet i vår butik i Kungälv, ingen fraktavgift tillkommer!

- Registrera din order som vanligt via vår hemsida
- Välj fraktsätt Hämtas i butiken/lagershop
- Slutför din order med valfritt betalsätt


Du kan betala med kontokort i butiken/lagershop och även välja Walley faktura/delbetala.

Om du lagt din beställning via vår hemsida blir du aviserad via angiven mailadress eller sms när paketet har skickats från oss.
I mailet eller sms:et finns en spårningslänk till DHL.

Vi erbjuder hemleverans på större paket som väger över 20kg, t ex spabad.
Paket som är mindre skickas till DHL-ombud.

Du kan själv välja valfritt DHL-ombud under fraktsätt innan du slutför din order.

Vi skickar alla våra paket med DHL.
Du kan själv välja valfritt DHL-ombud eller paketbox under fraktsätt i kassan.

Observera att du står då själv för eventuella fraktkostnader.
Vid returer/byten så hämtar inte vi ut paket på utlämningsställen utan det ska skickas direkt till vårt lager.
Paket ska skickas som företagspaket.

Vi gör allt vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt.
Vår normala leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar.

product
Lägg i varukorgen