Cookies / kakor
Denna webbplats använder cookies för att förbättra webbupplevelsen och möjliggöra ytterligare funktionalitet.
Här får du svar på frågor gällande beställningen & betalning
Missad hemleverans (leveranshinder)
Om du inte var hemma vid överenskommen tid så kommer anlitad speditör att kontakta dig för att boka en ny tid.
Observera att att vi i samband med leveranshinder fakturerar er en avgift om 500 kr i efterhand för den kostnad som uppstått.
Vi gör allt vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt.
Vår normala leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar.
Kontaktuppgifter till Walley: E-post: help@walley.se - Telefonnummer: 010-161 01 00. Du kan även besöka Walley på https://www.walley.se/
Walley fakturalösning I samarbete med Walley (Norion Bank AB) erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller inom 14 dagar från utskick. En aviavgift på 0 kronor tillkommer. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Walley, se nedan https://www.walley.se/ Återbetalning: Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till help@walley.se eller ring till 010-161 01 00. Du kan även besöka Walley på https://www.walley.se/Kortbetalning
Kortbetalningarna görs säkert och enkelt i samarbete med Walley, enkel och framförallt säker betalning med följande kort; Visa, Maestro, Mastercard och American Express. När du väljer att betala med kortbetalning i kundkorgen och går vidare i sista steget landar du på en säker och krypterad plattform hos Walley, där du ombeds att ange kortnummer. Handelshuset / M-Spa lagrar inga kortuppgifter i sin databas, utan det sköts internt och krypterat av Walley. Se avdelningen personuppgifter längre ner för mer information om vad Handelshuset lagrar om dig.
- Visa
- Maestro
- Mastercard
- American Express
Faktura
Walley delbetalningskampanjer I samarbete med Walley erbjuder vi faktura vid speciella delbetalningskampanjer. När du väljer detta betalsätt så kommer Walley att skicka fakturan till dig med förfallotid i slutet av månaden. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer delbetalningskampanj. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas i mitten på varje månad. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Missad hemleverans (leveranshinder)
Om du inte var hemma vid överenskommen tid så kommer anlitad speditör att kontakta dig för att boka en ny tid.
Observera att att vi i samband med leveranshinder fakturerar er en avgift om 500 kr i efterhand för den kostnad som uppstått.
Vi gör allt vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt.
Vår normala leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar.